Těšínská výzva
I v České republice máme své opravdu levicové noviny ...
Úvod
Dostupnost objektivních informací o politice KSČM je ve veřejnoprávních i soukromých médiích totálně omezována. Vnímají to nejen členové KSČM, sympatizanti, ale i objektivní spoluobčané, bez ohledu na politickou orientaci.
Veřejnoprávní média zejména ČRo a ČT nadbíhají vládním i nevládním pravicovým stranám, jejich předvolebním kampaním a cílům lobbistických skupin.
Tiskoviny převážně v rukou zahraničních vlastníků plivají společně na všechno, co souvisí s úspěchy předchozích generací a zejména období poválečné obnovy. Do výchovy mladé generace se tzv. populárními formami „tlačí“ spotřebitelský styl života, kde morálka a úspěch je měřena penězi, majetkem a individualizmem. Mladí lidé se dostávají do pasti lží a vyznávají často život v souladu s profesně zpracovanými reklamními šoty o úspěchu a štěstí podmíněného hromaděním majetku za každou cenu, umělým životním stylem a vzhledem. Reklamním akcím se za peníze prodávají celebrity, ze kterých média vytvářejí idoly pro mladé lidi. Věda, vzdělání a poctivá práce lidí jsou médii bojkotovány a deformovány.
Žel je skutečností, že tiskovinám s takovým obsahem dává přednost i nezanedbatelná část členů KSČM před HaNo. Tvrdě pak kritizují nedostatečnou informovanost a komunikaci v KSČM.
Vyzýváme
proto k propagaci Haló novin (HaNo) všechny stranické orgány - organizace, především:
základní organizace měst a obcí
placené funkcionáře KSČM
zvolené funkcionáře obecních a krajských úřadů za KSČM
poslance, senátory PSP za KSČM a jejich asistenty a poradce
zastupitelé KSČM na všech úrovních
poslance EP za KSČM, jejich poradce a asistenty
Propagaci provádět mezi členy, ale především mezi spoluobčany a studující mládeži.
Forma propagace:
titulní (jiná obsahem zajímavá) stránka HaNo, ve vývěsných skřínkách KSČM, každý týden nový výtisk
propagovat web www.halonoviny.cz
„zapomenutí“ HaNo ve vlaku, v čekárně na úřadu, v ordinaci apod.
zakoupení HaNo a distribuce mezi občany na předvolebních akcích
předplatné HaNo na měsíc/čtvrtletí … jako cenu různých soutěží KSČM
vyzvat placené funkcionáře obcí, měst, krajů za KSČM, aby alespoň v předsálích vstupů do úřadů, kanceláří, byl dostatek výtisků HaNo
hledání a zobecňování zcela nových forem propagace a distribuce HaNo
využít elektronickou formu (e-mail, sms) a informovat o zajímavých článcích konkrétní lidi, kterých se články týkají
Monitorovat tuto aktivitu od srpna 2009 do komunálních voleb 2010 a věnovat monitoringu prostor pro zkušenosti v HaNo.
Vyhodnotit dle indikátoru – počet odběru v obci, městě, čtvrti -porovnání s obdobím před a po skončení akce, ve spolupráci s OV KSČM.
Cíl propagace:
lépe zhodnotit úsilí redakce a vysokou odbornost obsahu deníku Halo noviny
zvýšit informační sílu KSČM mezi spoluobčany
podpořit kandidáty KSČM ve volbách na úrovni komunální, krajské, republikové, evropské
zvýšit účast občanů ve volbách
získat poznatky z propagace tisku a zvýšit jeho prodejnost
zvýšit podporu programu KSČM mezi občany
Redakci Halo novin doporučujeme zvážit, aby se více objevovaly záběry z činnosti skupin občanů, např. vědy, výzkumu, masového sportu, novátorské akce vzdělaných mladých lidí, zemědělců, dělníků, kteří tvoří potenciál čtenářů a pravidelných odběratelů HaNo, místo opakujících se snímků známých tváří osobností KSČM.
Městský výbor KSČM Český Těšín oceňuje úsilí redakce HaNo a vysokou odbornost jejich obsahu. Nejme spokojeni s úrovni odběru HaNo v našem regionu. Více jak jeden rok propagujeme zejména titulní stránku HaNo a odkaz na www ve svých skřínkách a máme dílčí zkušenosti z výše uvedených forem. Rádi bychom využili poznatky jiných organizací a jednotlivců s propagaci a distribucí HaNo.
Obsah Výzvy se tvořil v rámci příprav 7. Společensko – sportovního setkání na Těrlické přehradě a setkal se s podporou partnerů.
* Projednal, doplnil a schválil dne 2.9.2009 Městský výbor KSČM Český Těšín.
* Projednáno na KR KSČM MSK dne 14.9.2009.